Hvem er vi?!

Historisk Opel Klub Danmark er en interesse og entusiast klub, startet i oktober 1984.

Vi arbejder for at indsamle, bevare og formidle informationer om motorkøretøjer af mærket Opel, til gavn for klubbens medlemmer. Det være teknisk materiale fra typebestemte håndbøger, hjælp til anskaffelse af nye og brugte reservedele, eller hvilke behov medlemmerne ellers måtte ytre ønske om.

Kontingentet for medlemskab er i øjeblikket 400 kr. om året – det er mindre end en tank benzin…

Klubben tæller i dag mere end 500 medlemmer fra alle egne af Danmark, vi har også medlemmer i bl.a. Norge, Sverige og Holland.

Medlemmerne har biler fra omkring 1930 og frem. De fleste biler er fra perioden 1955 til 1980. Den yngste bil i klubben er fra 2014.

Der er IKKE fra klubbens side krav om, at ens bil skal have en vis alder eller stand for, at man kan blive medlem, ALLE er velkomne, selv folk uden bil.

Et årskontingent dækker en husstand, det vil sige, at alle der bor i husstanden således kan deltage i vore arrangementer.

Som medlem af klubben modtager du: “Blik & Platiner”, der er vores klubblad, der udkommer 4 gange årligt. Vores redaktør sørger for, at det er et alsidigt blad, indeholdende alle vigtige informationer om klubben og dens aktiviteter. “Blik & Platiner” indeholder også annoncer om køb og salg af både reservedele og biler.

Det Sociale: Vi er en klub, hvor hele familien kan deltage i vore arrangementer, og vi bestræber os på, at det skal være sjovt og hyggeligt for alle.

Vi mødes hen over sommeren til en del træf rundt omkring i hele kongeriget. Det største er årstræffet. Årstræffet afholdes i pinsen, og finder typisk sted på en campingplads, hvor klubben stiller et festtelt op. Under træffet vil der være forskellige muligheder for hyggeligt samvær. Der er ofte planlagt en køretur, der kan for eksempel være et bil orienteringsløb, eller noget andet.

Historisk Opel Klub Danmark er medlem af Motorhistorisk Samråd (MhS). MhS er paraplyorganisation for de danske motorhistoriske klubber, samt det danske medlem i den internationale veterankøretøjsorganisation FIVA. MhS har kontakt til myndighederne ang. registreringsafgift, nedsat vægtafgift, historisk korrekte nummerplader og meget andet.

Historisk Opel Klub Danmark har også et samarbejder med Veteranforsikring Danmark om fordelagtige vilkår for forsikring af vore biler.

Lyder det som noget for dig? Så kan du melde dig ind i klubben her.